Denne privatlivspolitik fortæller dig om de oplysninger, vi indsamler fra dig, når du bruger vores hjemmeside. Ved indsamling af disse oplysninger optræder Friendships.dk som Dataansvarlig, og vi skal ifølge loven give dig oplysninger om os, om hvorfor og hvordan vi bruger dine data og om de rettigheder, du har over dine data.
Hvem er vi?
Vi er:
FriendShips ApS
Trangravsvej 1
1436 København K
CVR: 36693258
Kontaktperson: Katrine Rud, info@friendships.dk
Vi er ikke forpligtet til at have en databeskyttelsesansvarlig, så eventuelle henvendelser om vores brug af dine persondata skal rettes til kontaktoplysningerne ovenfor.
Sådan bruger vi dine oplysninger
Når du bruger vores hjemmeside
Når du besøger Friendships.dk anvendes der ”cookies” til at indsamle oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold. Du vælger selv hvilke typer cookies, du vil acceptere. Ved indsamling af disse oplysninger optræder vi som dataansvarlig. I vores cookiepolitik og i vores cookiebar på hjemmesiden, har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål, hvilke tredjeparter, der har adgang til dem, samt hvorledes du trækker dit samtykke til cookies tilbage.
Friendships.dk indsamler ikke personfølsomme oplysninger om dig på hjemmesiden.
Når du sender en kontaktformular via vores hjemmeside
Når du sender en kontaktformular via vores hjemmeside, beder vi dig om dit navn, e-mailadresse og dit telefonnummer.
Vi bruger disse oplysninger til at svare på din forespørgsel, herunder at give dig de ønskede oplysninger om vores produkter og tjenester. Vi kan også e-maile eller ringe til dig flere gange efter din henvendelse for at følge op på din interesse og sikre, at vi har besvaret din henvendelse til din tilfredshed. Vi vil gøre dette ud fra vores legitime interesse i at levere præcise oplysninger forud for et salg.
Din forespørgsel fremsendes på mail til info@friendships.dk og behandles kun af relevante medarbejdere.
Vi bruger ikke oplysninger, du afgiver til at foretage automatiserede beslutninger, der kan påvirke dig.
Vi gemmer din henvendelser på en sikker cloudserver i to år, hvorefter vi sletter.
Når du køber via vores hjemmeside
Når du bestiller en bådtur via vores hjemmeside, beder vi dig om dit navn, e-mailadresse, telefonnummer samt detaljer vedr. din bådtur.
Vi bruger disse oplysninger til at fremsende bekræftelse af dit køb herunder at give dig de ønskede oplysninger om vores produkter og tjenester. Vi kan også e-maile eller ringe til dig flere gange efter dit køb, såfremt der opstår situationer, der har indflydelse på dit køb/din aftale.
Dine oplysninger gemmes på en sikker cloudserver i 5 kalenderår efter dit køb, i overensstemmelse med regnskabslovens bestemmelser.
Når du betaler for bådturen, sendes du videre til vores eksterne partner til indløsning af betalingen.
Dine oplysninger gemmes på en sikker cloudserver i 5 kalenderår efter dit køb, i overensstemmelse med regnskabslovens bestemmelser.
Vi bruger ikke oplysninger, du afgiver, til andre formål, end det som er oplyst ovenfor, medmindre der opstår en tvist eller en sag, hvor disse oplysninger kan anvendes til afdække tvisten.
Når du bestiller et gavekort via vores hjemmeside, beder vi dig om dit navn og e-mailadresse samt navn og e-mailadresse på modtageren af gavekortet.
Vi bruger disse oplysninger til at fremsende dit køb herunder at give dig de ønskede oplysninger om vores produkter og tjenester. Vi kan e-maile til dig flere gange efter dit køb, såfremt der opstår situationer, der har indflydelse på dit køb/din aftale.
Dine oplysninger gemmes på en sikker cloudserver i 5 kalenderår efter dit køb, i overensstemmelse med regnskabslovens bestemmelser.
Når du betaler for gavekortet, sendes du videre til vores eksterne partner til indløsning af betalingen.
Dine oplysninger gemmes på en sikker cloudserver i 5 kalenderår efter dit køb, i overensstemmelse med regnskabslovens bestemmelser.
Når du opretter en brugerprofil
Når du opretter en brugerprofil via vores hjemmeside, beder vi dig om dit navn, e-mailadresse, telefonnummer samt detaljer vedr. din bådtur.
Dine oplysninger gemmes på en sikker cloudserver, indtil du beder os om at slette dem.
Dine rettigheder som registreret
Du har til enhver tid ret til at få at vide, hvilke persondata vi har om dig, og du kan bede os om at rette dem, hvis de er forkerte. Hvis vi har bedt om dit samtykke til at behandle dine persondata, kan du til enhver tid tilbagetrække samtykket.
Hvis vi behandler dine persondata på baggrund af samtykke eller opfyldelse af en kontrakt, kan du bede os om at give dig en kopi af data i et maskinlæsbart format, så du kan overføre det til en anden udbyder.
Hvis vi behandler dine personlige oplysninger på baggrund af samtykke eller legitim interesse, kan du anmode om, at dine data slettes.
Du har ret til at bede os om at stoppe med at bruge dine oplysninger i et stykke tid, hvis du mener, at vi ikke behandler dem lovligt.
For at indsende en anmodning om dine persondata via e-mail eller post, bedes du bruge de kontaktoplysninger, der er angivet ovenfor, i “Hvem er vi”- sektionen af denne politik.
Din ret til at klage
Hvis du vil klage over vores brug af dine data, foretrækker vi, at du kontakter os direkte i første omgang, så vi kan behandle din klage. Du kan dog også kontakte Datatilsynet via deres hjemmeside på www.datatilsynet.dk.
Opdateringer til denne politik for beskyttelse af personlige oplysninger
Vi gennemgår regelmæssigt denne privatlivspolitik og opdaterer den fra tid til anden, som vores tjenester og brug af persondata udvikler sig. Hvis vi ønsker at gøre brug af dine personlige data på en måde, som vi ikke tidligere har gjort, kontakter vi dig for at give oplysninger om dette og om nødvendigt anmode om dit samtykke.
Vi opdaterer versionsnummer og dato for dette dokument hver gang det ændres.
Er du interesseret i sikkerhed og privatliv i forbindelse med din færden på internettet, er det relevant at du er opmærksom på generel cybersikkerhed. Læs mere om vigtigheden af cybersikkerhed her.
Version 2, januar 2023